úterý 4. června 2013

Hvězdy nám nepřály

Hvězdy nám nepřály od J.Greena

Anotace: Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. „Nejvtipnější smutný příběh“ je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vyprávěčskému talentu vyznívá velmi působivě.

Děj  - Láska je všude, ať jste zdraví nemocní, nebo jakkoliv hendikepovaní. Je to o tom, že žijeme pro tento okamžik. Nekoukejme dopředu, ale užívejme si všeho, co máme v tuto chvíli. Prožijí dobrodružství. Budou nadšení, ale i zklamaní. Zjistí, jak jsou si navzájem blízcí, i to, že čas se jim neúprosně krátí…  Autor píše stylem, který vás nutí zadržovat dech.


Postavy – Hanzel – Inteligentní dívka bojující s rakovinou v plicích. Je okouzlující, Jemná. Zároveň však smířená s osudem, jako by to brala vše s nadhledem. Spolu s pochyby, kdy a kam se ta potvora rozšíří…. Samu sebe napomíná, že myšlenkami skutečnost nezmění, ale stále tam jsou a vystrkují růžky.
Gus -  Klučina s amputovanou nohou, silný, citlivý, s krutým smyslem pro humor. Je to na něm okouzlující. Je hodně sám sebou a pro druhé by se rozdal. Má obrovské srdce.





„Můžu tě zas někdy vidět?“ Zeptal se. Říkal to nervózně, a to bylo milé.
Usmála jsem se. „Jasně.“
„Zítra?“ Zeptal se.
„Trpělivost, Kobylko,“ zasmála jsem se. „Netlač na pilu.
„No vždyť říkám zítra,“ prohlásil. „Jsem ochotný čekat celou noc a větší část zítřka.“



Hodnocení -  Kniha mi přišla svým způsobem náhodou. Nijak jsem se o ni nezajímala ani ji neměla v hledáčku. Když došla tak jsem otevřela první stránky. Jak začíná-, Bude stát za to? A po chvilce se přistihnu, že jsem skoro na 100 straně a tajím dech. Jsou zde úžasné momenty. Přiblé úsměvy a uchechtávání budí pozornost lidí kolem mě. Pak si jde tedy přelistovat na anotaci a polije mi hrůza!!! Co to je? Bez happy endu?  Končí smrtí!!!!!! To ne!!!!  Ale do čtení jsem se ponořila dál a snažila se tento verdikt vypustit z povědomí. Ale i tak mě dostihl… 

První slzy na sebe nenechali dlouho čekat…..  Snad nebudu spoilerovat tím, že prozradím, že smrt tu přijde jako facka… Další nával emocí…  Avšak autor píše tak, že na dalších stránkách, ač se slzami v očích, se začnete blbě smát…. Celé dílo je prostě brilantní!!!!!!!!!!!!!!













Žádné komentáře:

Okomentovat