neděle 14. září 2014

Pečovatel

Pečovatel – Mo Hayder

Série: Případy Jacka Cafferyho (2.)
Žánr:  Literatura světová - Thrillery
Rok vydání: 2004, rok vydání originálu: 2002
Počet stran: 379
Nakladatelství:       Domino

Anotace - Byla to taková klidná vilová čtvrť. Idylka skončila ve chvíli, kdy byli v jednom domě nalezeni spoutaní manželé, zmlácení a vyčerpaní po několika dnech bez jídla a pití. Ale to nejhorší zjištění mělo teprve přijít: jejich syn zmizel beze stopy. Případu uneseného dítěte se ujímá detektiv inspektor Jack Caffery. Když je krátce poté nalezena chlapcova mrtvola, Caffery pochopí, že při tomto pátrání bude muset sáhnout na dno svých sil. Důvodem není jen brutální povaha pachatelova jednání, ale také skutečnost, že s touto tragédií je nepřímo spojena i událost z jeho vlastní minulosti.
A jak se Caffery noří hlouběji a hlouběji do zlověstné pavučiny vrahových činů a snaží se udržet ve svém vlastním životě aspoň jakýsi řád, vyplynou na povrch odhalení tak hrůzná, že by se nemohla odehrát snad ani v tom nejšílenějším snu..

Tak druhá kniha od autorky volně navazuje na Ptáčníka. Jack je téměř o rok starší a zažívá další komplikovaný vztah. On je stále ponořen v minulosti a nový případ, který dostal na starost, mu na klidu nepřidá. Dotýká se ho na nejniternějším místě, pronásleduje ho každou minutou.

Jackova přítelkyně je po traumatickém zážitku „změněná“. Vidí to, jak Jack, tak i ona sama. Avšak Je zde i cítit celkem hluboká láska. Zároveň tíha případu, má na našeho hrdinu takový vliv, že se špatně ovládá a promítá se to i do některých „komfliktů“ vztahu. S Jackem je tak dlouho zmítáno na vlně neuspokojené touhy, až provede něco, co sám nečekal, že by kdy byl schopen udělat. Vzhledem k okolnostem se v této knize o dost zvednul na povrch Jackův soukromý, život. Měla jsem pocit, že byl chvílemi stěžejní. Případ ho jen nastartoval, doprovázel.

V této knize je hlavním tématem kontroverzní pedofilie. S přihlédnutím k autorčině zvyku sepisovat podrobnosti do největších detailů, je tato kniha opravdu „zvrácená“!!! Jak již u mě bývá, u tohoto tématu mám husí kůži po těle a jen s zatajeným dechem čtu dál..

Zároveň je však kniha velice lákavá. Autorka píše stylem, který mi velice vyhovuje. Je zde pohled kromě Jacka i jiných osob. A je jen na Vás koho si tipnete jako útočníka, kdo je další oběť a jak na sebe různé příběhy zdánlivě různých lidí navazují, propojují se.

Zároveň mi tak nějak rozčilovalo po půlce knihy hodně časté „skákání“ mezi příběhy aktérů. V první knize mi to tolik nepřišlo. Avšak V této je kolikrát jen pár odstavců o jednom, hned zase pár o druhém a do toho se Vám přimíchá třetí a čtvrtý a zase zpátky a neuspořádaně dokola. Chápu, že to mělo navodit pocit napětí, ale mě to jen rozladilo…

Posléze jsem si na „skákání“ zvykla a doslova hltala, co bude dál. Konec knihy mi celkem rozčílil. Dlouho se motáme kolem jednoho problému. Způsobem, při kterém máte pocit, že se ho můžete pomalu dotknout. Jenže autorka Vám ho několikrát nechá proplavat mezi prsty.

Takže výsledkem je, že prostě musím!!! Ihned brát další díl abych už konečně (snad) dostala odpovědi na některé otázky (hlavně jednu) Na které jsem čekala prakticky od začátku.

Po dočtení, mám tiky, které mi nutí brát knihu zas a znovu do ruky a číst dál, jenže knihu jsem dočetla!! Mno jsem z ní celkem rozhozená. Uchvácená a „okouzlená“.  Mo Hayder mi lapila do své sítě a je jasné, že mi jen tak nepustí….


Takže opět hodnotím 10/10 a snad se brzy vrhnu na třetí pokračování….


Žádné komentáře:

Okomentovat