čtvrtek 26. září 2013

Karanténa



Od L.Thomase


Anotace – Byl to jen další obyčejný den na McKinleyho střední škole. Dokud školou neotřásl mohutný výbuch. Samotář David Thorpe se pokusil pomoci svému učiteli angličtiny. Ten mu však zemřel přímo před očima. A to byl jen začátek. McKinleyho střední škola se změnila v nejhorší noční můru. Všichni studenti jsou napadeni virem, který je pro dospělé smrtelný. Škola je v karanténě pod dohledem armády. Všichni učitelé jsou mrtví. Z nevinných skupinek studentů se vytvořily násilné gangy. Bez nich není naděje na přežití. David nemá svůj gang. Má jen mladšího bratra Willa a s ním stojí proti celé škole. V tomto děsivě temném a vzrušujícím románu Lex Thomas přivádí čtenáře do školy, kde děti nebojují o popularitu. Tvrdě bojují, aby přežily.

Děj – Děj jako takový je hned na začátku neskutečně rychlý. Čekala jsem delší předmluvu, nebo spíš vyprávění před karanténou. Avšak jste do toho hupsli hned po pár stránkách. Další takový zvláštní pro mě je, že jsou tu často a velké časové skoky… Jako by, jsem četla jen nástin, kostru příběhu…. Postupem stran se děj tak nějak zkrotí na menším časovém úseku. Jde o lákavé téma viru ve škole, kde musí být všichni izolováni, jelikož je pro dospělé jedince smrtelný.  Jo fajn, ale nějaký nedotažený, proč je smrtelný pro dospělé a jak to, že odchází sám po pubertě? Nějak mi chybí malinko víc podrobností. Vztahy jsou celkem propletené, David chodil s Hilary, ta je vůdkyně Krásek a chodí se Samem vůdcem Borců. Ten nesnáší Davida. Převzal jeho roli kapitána, když se David trhnul po smrti matky. Zůstal sám proti škole jen se svým vzpurným bratrem Willem, který má epilepsii a tak se David neustále o něj bojí… Jenže žáků ve škole je spousta a občas se přihodí věci, se kterými až tak nepočítáte.

Postavy – David - kluk, který je nastartovaný začít znova žít. Jenže výbuch a karanténa mu poněkud překazí plány a on se snaží být jen šedá myš, co přežije. Alespoň do doby než se zachová jako „hrdina“….
          Will – Mladší bratr co má rád dobrodružství a chce trumfnout bratra. Jako by byl hnán neznámou silou..
          Hillary – Davidova ex- nynější Samova přítelkyně a jedna z největších potvor co jsou na škole zavřený. Zároveň se jí nesmí upřít, že i nejkrásnější…
         Lucy -  bývalá Kráska, která udělá nemalé rozbroje. Někdy to vypadá, že si to ani sama neuvědomuje, jindy máte pocit, že si s Vámi hraje….

Závěr – O knize jsem někde něco málo zaslechla, šla jsem do knihovny a náhodou mi padla do ruky. Námět viru, karantény atd. pro mě byl velice lákavý, ale kniha mi tak nějak zklamala. Čekala bych víc rozvinutý děj.. Připadá mi takový odbytý… Asi jsem náročná. Ale mám plno nezodpovězených otázek, nejasností, chybějících dílků… Pevně doufám, že mi aspoň nějaké otázky zodpoví pokračování…. Velké plus je dané pro čtivost, jedete stránku za stránkou bez zaražení a najednou koukáte, že jste na konci knihy.

Kniha jako taková neurazí, ale bohužel asi ani nenadchne… 

Žádné komentáře:

Okomentovat