čtvrtek 26. září 2013

Prázdné místo


Od J.K.Rowlingové


Přidat popisek
Anotace - Když Barry Fairbrother ve svých čtyřiceti letech náhle zemře, městečko Pagford je v šoku. Pagford je na první pohled ztělesněním anglické idyly, s dlážděným náměstíčkem a prastarým opatstvím, ale za hezkými fasádami domů probíhá válka. Bohatí válčí s chudými, mladí se svými rodiči, manželky s manžely, učitelé s žáky... Pagford zkrátka není takový, jak vypadá. A prázdné místo, které zbylo v městské radě po Barrym Fairbrotherovi, zaviní největší válku ze všech.

Děj – Z počátku malinko trvá, než se z orientujete v tom, kdo je kdo. Jsou zde vypsané dosti podrobně osudy několika rodin. Docela mi bavilo zabředat do rodinných problémů. Zjišťovat kdo má jaké černé tajemství. Krásně tu nastiňuje, jak na někoho kouká veřejnost a jak se člověk mění za svým vlastním Prahem…. Základem je boj o „Prázdné místo“ po Barrym. Ale děj se sesune do zvláštních rovin. Kdy si nikdo nemůže být jistý svým. Ti, kdož tuto válku rozpoutali, jsou vlastně úplně mimo celou hru a zároveň jsou středem pozornosti své vlastní a pro ně v afektu nejdůležitější… Velice zajímavě zpracované…

Postavy – Nejvíc mě asi táhlo vědět jak to bude dál s Weedonovými. Nevím, jestli jsem zvrácená pro daný druh osudů, ale prostě mi osud téhle rodiny zajímal nejvíc. Jejich postoj k životu, to jak se to celé vyvine. Zároveň mi připadalo, že co se týče politických pletichů tak oni jsou ti, kdo může nejvíc ztratit, pokud na místo Barryho sedne nesprávná osoba.



Závěr – Na knihu jsem byla velice zvědavá. Nepatřím do skupiny lidí, co četly H.Pottera, takže tato kniha pro mě byla u Rowlingové premiérou. Celkově je psaná celkem čtivě, jste zvědaví kdo, co dalšího vyvede. Jak se vyvinou vztahy v jednotlivých rodinách, kdo se vzbouří a kdo naopak stáhne ocas… Ale knize se nepodařilo ve mně nechat žádné extra pocity. Přečteno jako bych na chvilku nahlídla za závěs sousedům. Po jeho zatažení se jde dál a nic se nemění.  Pro mě nemá kouzlo, není tu nic, co bych musela doporučovat dál. Krom výborného podrobného popisu postav je prostě nemastná neslaná… 



Žádné komentáře:

Okomentovat