čtvrtek 22. května 2014

Dvorana zvrhlosti

Dvorana zvrhlosti – Neff. O


Anotace - Pod názvem Dvorana zvrhlosti, což je i název populárního autorova „sloupku“ ve sci-fi časopise Ikarie, se skrývá výbor nejlepších povídek z Neffových sbírek z 80. a 90. let minulého století. Výbor není koncipován jako čistá sci-fi, nalezneme zde např. i upíroviny, fantasy a povídky překračující žánr. Mnohý čtenář, který zná autora pouze z poslední doby, s překvapením zjistí i jeho jiné literární polohy.


Tak tahle kniha je luxusní. Už jsem od Autora četla Tmu a ta se mi až na konec převelice líbila. Tady jsem se přesvědčila, že i krátké povídky nedokážete „pauznout“ protože čekáte, co z toho vyleze! Ve sci-fi žánru jsem se do teď pohybovala pouze v postapo a apokalyptických románech a o tuhle zábavu jsem se málem ochudila. Neff pojímá i roboty a kyborgy s nadsázkou, která mi vyvolala nejednou úsměv na tváři ba až záchvaty smíchu.  Takže jsem nakročená číst další a další knihy od něj.

V povídkách se setkáte s naprostou fantazií, překroucením známých věcí, ale i s nadsázkou vypráví o stvořiteli světa, kterým může být na koupené planetě každý… mno i když … vše má svůj háček… Nejvíce jsem se nasmála u příběhu Edisona a jeho paralelního světa, kdy žárovka svítí jen na ženském chlupu z ohanbí.

Za mě má 1* celá sbírka. Po dlouhé době kdy jsem asi 5 otevřených knih nebyla schopna dočíst a nechala svůj blok blokovat, co se mu zamanulo, mi tato kniha nakopla zpátky do sedla a dala mi další chuť číst.

Nejvíce mi asi oslovily povídky Strom, Tvář (?) člověka (?), Varianta číslo 3 a Bludiště.


Každopádně tuto knihu bych rozhodně doporučila, i ti, kteří si na sci-fi nepotrpí si určitě nějakou tu svoji vyberou a zpříjemní si tak nějakou tu hodinku.










Žádné komentáře:

Okomentovat