neděle 17. srpna 2014

Lhář

Lhář – J.Ćwiek

Série: Lhář
Žánr:  Sci-fi a fantasy - Romány
Rok vydání: 2011, rok vydání originálu: 2005
Nakladatelství:       Brokilon
Díl první

Anotace - Valhala je v troskách. Loki, adoptovaný Odinův syn, patron podvodníků a zrádců, se postaví na stranu triumfujících zástupů Božích. Ve světě, kde se zbloudilá mytologická božstva spolčují s pekelnými démony, jsou jeho služby neocenitelné. Loki se stává andělským klukem pro všechno, alespoň to si archandělé myslí. On má však své vlastní plány. Na tomto i onom světě existují záležitosti, které není možné vyřídit se svatozáří nad hlavou


Lhář.. První díl ze čtyřdílné série. Tyto knihy mi zaujaly v knihovně svými obálkami. Zase jednou výjimka. Jak jsem už několikrát zmínila, na obálky si nehraji, ale tyhle na mě křičely svou jednoduchostí a při přečtení, i zcela sedící na našeho hlavního hrdinu. Lhář jménem Loki a je bohem lhářů, podvodníků a zrádců. Je nevlastní syn boha Odina. Je zde proto, aby dělal za anděly, archanděly špinavou práci.  Je tak nějak nestranný a nechává si platit andělskými křídly. I když nestranný je silné slovo. On si vybral, ke komu se přidá sám.

Kniha se odehrává v současnosti a přitom jsou zde skoky do minulosti, kde nám autor objasňuje, jak se Loki ke své práci dostal a co se stalo. Podrobněji se seznámíme s jeho schopnostmi, pohnutkami a trápením.

Příběh je pro mě psaný tak nějak nově.  S Fantasy za jakou jsem ji měla. V mých představách lítají draci, bohové sedí na trůnu a shlíží na lidi a andělé jsou slušní a mírumilovní tvorové.  Fantasy mi evokovalo Herkula, Xenu… přičemž všechno se to odehrává v dávné minulosti.

Avšak jakožto laik jsem zůstala v šoku z jednání a mluvy andělů a archandělů. Používání střelných zbraní, jízda autem a hraní karet. Jako laik si je představuji jako zbožné slušné bytosti co z pusy nevypustí sprosté slovo. Avšak tahle kniha boří veškeré mé představy.

Mezi Fantasy se řadí i knihy jako Anna krví oděná, Město z kostí a různé víly draci a měňavci. Avšak to bych spíš brala jako jiný druh fantastična. Fantasy má několik pod žánrů. Pokud se nepletu (neukřižujte mi prosím…) Tak tato kniha spadá do Urban Fantasy, které se odehrávají v současném světě. Jsou i další Od romantické, historické po Hard Fantasy.

Možná právě kvůli mé naivitě jsem nevěděla co si o knize myslet. Nakonec jsem se však začetla a moc se mi líbila. Loki mi sednul přesně na obálku a byl mi neskutečně sympatický. Takový ten zlý chlapec, kterého prostě musíte milovat ( miluji zlý kluky :D ). V knize je perfektně napsaný sarkasmus. Vtipy a připomínky, mi nejednou vykouzlily úsměv na tváři.



Celkově hodnocení dávat nebudu. Nebylo by fér hodnotit jednu z prvních knih tohoto žánru. Jen řeknu, že se mi líbila.  Každopádně mi navnadila na další knihy s touto tématikou a rozšířím své pole čtenářské působnosti ;) V tuto chvíli nevím, jestli se hned pustím do dalšího dílu. Musím všechno malinko vstřebat. Avšak v nejbližší době se ráda s Lokim setkám na dalších jeho pracovních výpravách velice ráda.


Žádné komentáře:

Okomentovat