pondělí 25. srpna 2014

Šílený profesor (RC)

Šílený Profesor - Ch.Gilman


Série: Horror School (1.)
Žánr:  Pro děti a mládež - Sci-fi a fantasy
Rok vydání: 2014, rok vydání originálu: 2012
Počet stran: 128
Nakladatelství:       Fragment

Anotace - Na téhle základní škole se dějí divné věci. Ze šatních skříněk vyskakují krysy. Žáci se záhadně ztrácejí. Školní knihovna je bludištěm tajných chodeb. A učitel biologie se chová velice, velice zvláštně.
Robert Arthur věděl, že přestoupit na jinou školu nebude nic jednoduchého, ale tohle je na pováženou! S pomocí nových, poněkud neobvyklých kamarádů zjišťuje, že se toho ve škole děje víc, než je na první pohled patrné. Dokáže ta tajemství odhalit dřív, než bude pozdě?

Hlavním hrdinou této knížečky je Robert. Po úředním po rozdělování obvodů musel nastoupit na novou školu. Vůbec se mu to nelíbí. Ač je to nová a velice moderní škola, tak se Robertovi bude stýskat po škole staré, a po kamarádech. Robert má rád fantasy příběhy. Sám sní o tom, že by v sobě mohl jednou objevit nadpřirozené schopnosti.

Hned první den je velice zajímavý, ze skříněk na děti vykouknou krysy. Zjistí, že na školu chodí i jeho dlouhodobý trýznitel Glenn, a že učitel biologie vypadá velice zvláštně. Jedno pozitivum vidí v tom, že ho osloví jedna dívka Karina.

Celý příběh je celkem vtipný. Psaný je velice jednoduše a cílovou skupinu dětí může zaujmout. Jsou zde prvky fantastična i napětí. Musím uznat, že autorova fantasie je moc příjemná. Knížka se dá přečíst nad ranní kávou, s potutelným úsměvem.

Robert mi byl celkem sympatický, takový malý chlapec, ve které jsem se občas i viděla. Pro mě velice příjemné vrácení ve vzpomínkách na dětské sny a přání.

Druhá část posouzení knihy bude očima mých dětí. Jelikož je kniha určena hlavně pro mládež (11+), tak jsem byla svými ratolestmi umluvena k předčítání. Jedno děcko jde do 3. třídy a druhé do první. A právě můj prvňáček byl celým příběhem naprosto unesen. Zvládla jsem přečíst maximálně dvě kapitoly, a jakmile jsem se na chvilinku odmlčela, tak se na mě vysypala hromada otázek. Dětská fantazie u tohoto příběhu podle všeho pracuje na plné obrátky.

Dalším velkým plus je originální obálka. Plastický obrázek šíleného profesora mile překvapil i mě. Dovoluju si i říct, že pro děti je to celkem velké lákadlo. Za normálních okolností ani nevědí, co čtu a nijak je to nezajímá. Avšak tentokrát právě díky ní jsem byla udolána k předčítání. Knihu doprovází i povedené ilustrace.

Celkově knihu doporučuji. Pro malé žáky školy a jejich rozvíjení představivosti je jako dělaná.
Hodnocení mé je vysoké a hodnocení mých ratolestí je 10/10, chtějí další pokračování.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.


Knihu si můžete zakoupit zde ;)




Žádné komentáře:

Okomentovat