čtvrtek 16. října 2014

Urban games

Urban games – A.T.Jurasek


Formáty eknihy:    EPUB, MOBI, PDF
Rok vydání: 2014
Nakladatelství:       Bezvydavatele.cz

Anotace -20 dní.20 soutěžících.200 milionů….
Urban games se zprvu jeví jako další tuctová reality show s poutavým sloganem hry, při kterých půjde o život. Soutěžící si myslí, že mají skvělou příležitost zbohatnout a začít nový život, ale hned při prvním úkolu zemřou dva hráči…
Druhý úkol se nezadržitelně blíží. A tvůrci her pro ně mají přichystáno spoustu dalších překvapení…
Uzavření ve Městě, aréně, kde se celá soutěž odehrává, se vzápětí rozjíždí diváky bedlivě sledovaná hra o přežití. Kdo ze soutěžících vydrží až do samého finále a kdo nakonec podlehne?

Tak jo začátek na mě dýchá směsicí 15 minus a vyvolených občas jsem si vzpomněla i na „seriál“ Faktor strachu. Celé je to tak nějak promíchané. Ač by se zdálo, že je to již ohrané téma, tak jsem se mýlila.

 … Začínáme příběhem Thea. Ten nám popisuje výběr vyvolených. Sympatické na něm bylo, že hned přiznal, že ho sem táhnou peníze. Další z postav byl na řadě David… Mno a tady jsem byla malinko v rozpacích. Musela jsem se často vracet, a upřesňovat si informace. Tito dva kluci totiž dějem navazují tak, že máte pocit jako by to byl pořád jeden a ne dva. Takže mi to z počátku dělalo malinko zmatek.

Líbila se mi naivita hráčů, nejednou zaznělo, že jde jen o hru. Nebezpečí, která slibovala nová soutěž, a možnost újmy si nikdo nepřipouštěl. Přitom podepisovaly papíry, kde tato varianta byla zmíněna. „Soutěž“ byla nová, nikdo nevěděl co čekat a kam až je možné zajít…

Postupem knihy jsem se začala v kapitolách osob orientovat bez problémů. Avšak stále mi poněkud splýval David a Theo. Spíš jsem byla zvědavá na myšlenkové pochody Drosse…

Děj jako takový začne celkem rychle nabírat na obrátkách. Začnou se plnit úkoly, jak povinné, tak ty bonusové, dobrovolné. Jistou dobu tu stále vládne naivita, že se jim přeci nemůže nic stát, jsou zákony, pravidla… Avšak ne tady… Některé úkoly jsou "neškodné", jiné drastické, další nechutné...

Udělala jsem zásadní chybu, když jsem si knihu četla během oběda… Jisté scény byly popsány celkem barvitě, a nebylo mi zrovna nejlépe. A to si o sobě myslím, že jsem celkem otrlá… Zvědavost mi však hnala dál, jídlo počká…

S postupem hry se i mění pravidla, přibývají nové výzvy. Možnosti. Lidská chamtivost a touha po bohatství je téměř hmatatelná… Kam až jsou soutěžící schopni zajít, aby si z odměny ukrojili co největší kus? Kdo s kým se spojí a kdo koho podrazí? Další plus je, že Zde prakticky nikdo není hlavní hrdina, jsou jimi všichni účastníci. Takže si v průběhu knihy nemůžete být jistí, kdo zemře a kdo bude ušetřen.

Celkový dojem z knihy je výborný. Tento druh „zábavy“ je neskutečný. Děj zasazen do Města obehnaného velkou zdí. Úkoly vymyšlené až s hrůznou představou. Jop bavila jsem se. Knihu jsem skousla prakticky za jeden den.

Každopádně moc Děkuji autorovi, že mi umožnil být jedna z prvních a mohla jsem si tuhle jízdu užít. !!!


Pro zvídavé přidávám odkaz na Ondry video, kde ke knize řekne více. U videa samotného jsou i potřebné odkazy k podpoření, zakoupení knihy ;) 



Žádné komentáře:

Okomentovat